I wanna be with you.. Kapitel 5!



"Ehm,Hej då..Vi hörs.." Säger jag och kramar Justin. Justin pussar mig på munnen. "Vi ses.." Justin går ut ur dörren.Jag har svikit Nea. Jag har hånglat med Justin. När jag visste att det var fel. Fel fel fel fel. Ordet fel hörs i huvudet. Jag går upp till mitt rum igen,lägger mig i sängen. Jag måste berätta för Nea.

Nea:
Jag vaknar nästa morgon av att mamma slänger igen ytterdörren (?). Jag reser mig upp. Min mobil plingar till. Jag låser upp och får se ett sms av Jasmine.

Hej Nea,jag kommer över nu,måste prata med dig..Jag tar med Justin.

Undra vad som har hänt? Efter några min så knackar det på dörren. Jag öppnar och där står Jasmine och Justin. "Hej!" Säger jag och kramar dom. Vi går in i vardagsrummet. "Förlåt att det ser ut som det gör,mamma.." Säger jag. Vi sätter oss i soffan. "Vad var det du skulle berätta Jasmine?" Säger jag och kollar på henne. "Ehm,Nea..Igår när jag skrev att jag var sjuk till dig.." Säger Jasmine. Jag nickar. "..Jag var inte sjuk,jag och Justin var och åt mat..utan dig." Dom gjorde vad?! Jag känner gråten i halsen. "Sen efter middagen så åkte vi hem till mig och såg på film,ehm..Vi började kyssas..Och ja du vet nog.." Nu rinner tårarna ner. "Gå! Bara gå!" Skriker jag. Dom gör som jag säger,dom går. Jasmine har svikit mig,hon visste att jag gillar Justin. Men endå gör hon det.

Justin:
"Varför skulle vi säga det?" Säger jag och tar Jasmines hand. "För att...Nea gillar dig,hon har gjort det hela tiden.." Nu gråter Jasmine  "Så..Det kommer bli bra.." Säger jag  och pussar henne. "Nej Justin,det kommer inte bli bra,nu har hon ingen som hon kan prata med,vara med.."

Nea:
Jag ska bort från detta land,bort från mamma,pappa,Justin,Jasmine och Tanja. Jag har beställt en biljett till Frankrike,där ingen kommer leta. Mamma bryr sig säkert inte om jag är borta. Jag har packat 3 fulla väskor med kläder,skor,smink och sånt. Jag får bo på hotell tills jag hittat en lägenhet. Planet går om 1 timme. Jag går ner och hämtar datorn,tar mina bil nycklar och åker till flygplatsen.

Planet börjar åka. Jag sätter på datorn,loggar in på twitter.

Bye bye ATL Hello Hello ***!

Jag trycker på Publicera.

"Var vänliga att sätta på er säkerhetsbältet,I frankrike är det 20 +!" Jag sätter på mig säkerhetsbältet.
När jag kliver ur flygplanet går jag och hämtar mina väskor,när jag går ut ur flygstationen (?) så känner jag hur värmen värmer min kropp. Jag skulle tagit en lite tunnare tröja. Den jag har nu är sjukt tjock,men jag fick den av mormor innan hon dog. På tröjan står det I`m in love . Jag tar en taxi åker in till ett hotell. "Hej,finns det något rum?" Säger jag. "Ja,rum 789." Säger tjejen på sitt bästa engelska. "Kan jag ta rummet?" "Ja,det kan du. Men du måste betala 800 kr innan." Jag tar fram plånboken och betalar. Jag får nyckeln och jag går till hissen,när hissen kommer så går en annan kille in med mig. "Hej,jag känner inte igen dig?" Säger han och granskar mig. "Haha,det fattar jag. Jag kom idag. Nea!" Säger jag och tar fram handen. "Aha,jag heter Alfredo!" Säger han och vi skakar hand. Dörrarna till hissen öppnas och vi går ut. "Ehm,vilket rum bor du i?" Frågar Alfredo. "Rum 789! Du?" Säger jag. "Rum 792! Vi kanske kan ses?" Säger han. Jag nickar. "Kom bara och knacka på!" Skrattar jag. Jag går in till mitt rum och bestämmer mig för att gå på stan. Jag byter kläder och går ut. Gud va skönt att vara borta från dom. Från mamma,pappa,Justin,Jasmine och Tanja.

Nu är hon i Frankrike! Vad kommer hända? Kommer Alfredo och Nea blir vänner eller mer än vänner? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: bella

Super!!! Längtar tills nästa kommer!!!<3

2011-12-26 @ 10:44:28
Postat av: Lisa

Jättebra :)

2011-12-30 @ 00:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0