I wanna be with you-kapitel 3

              


Nea:

Jag sprang så fort jag kunde bort från dom,från Tanja.
Jag hade inte tittat bakåt nån gång,så jag visste inte om någon följde efter mig,hoppades inte.
Tillslut kom jag till stranden,jag satte mig ner i sanden med tårar som rann ner för kinderna och ner i sanden.
''nea!?'' hörde jag någon ropa och jag kände direkt igen rösten.
''gå!''  skrek jag utan att titta på personen.
''Nej!'' protesterade personen. ''inte förrän du har berättat för mig varför ni hatar varandra!''
''Du vet varför'' sa jag och tittade mot honom.
''nej'' sa han och jag skakade på huvudet.
''jag har inte lust att berätta'' sa jag och han la handen på min kind och tittade djupt in i mina ögon.
'' messa mig,ring mig,gå till mig när du behöver någon att prata med'' sa han sen och kramade mig.
''Tack justin'' sa jag och log lite.
''Nu går vi tillbaka'' sa han och tog min hand,och jag kände hur det pirrade till i magen.
''Nej,jag tror jag går hem'' sa jag och han tittade på mig.
''okej,vill du att jag ska följa med?'' frågade han och jag skakade på huvudet.
''Nej jag vill inte att du ska få se hur jag har det''
''Okej,hörs!'' sa han innan han vände sig om och gick.


Jasmine:

Tanja satt och filade sina naglar medans jag låg i sängen och stirrade upp i taket.
''får jag fråga en sak?'' sa jag.
''mm'' svarade Tanja men slutade inte fila sina långa naglar,som det snart inte fans något kvar efter att hon filat dom sedan Justin gick.
''Varför måste du hacka på Nea hela tiden?!,du vet att hon inte mår bra utav det som hennes mamma gör mot henne,och om du vill veta så gör du saken bara ännu värre!'' sa jag och hon tittade oförstående på mig.
''Jag gör ingenting värre'' sa hon och jag tittade på henne.
''jo det gör du?!'' sa jag argt. ''innan du fick reda på att hennes mamma behandlade henne som hon gör,då var ni hur bra kompisar som helst!,men sen var du för feg för att stå vid hennes sida och stötta henne!''
''shh,skrik inte,Justin kanske kommer!'' sa hon med ett skrämt ansikte.
''han har rätt att veta vad ni håller på med,eller Nea har inte gjort något fel,det är du!'' sa jag upprört.
''han ska inte få veta ett skit om det här Jasmine,han ska hålla sig utanför det här!'' sa hon.
''berätta,för det är du som orsakat det här!''
''Nej jag tänker inte berätta!'' sa hon och jag suckade.
''antingen berättar du eller så berättar jag'' sa jag och hon flög upp frpn stolen.
''Nej!,du säger inte ett skit din lilla bitch!'' sa hon och precis då öppnades dörren.
''vad gör ni?!'' frågade han allvarligt.
''Tanja har något hon vill berätta för dig Justin'' sa jag och Tanja bitch-blickade mig.
''jag lyssnar'' sa han och satte sig på sängen.
''jag har ingenting att säga'' svarade hon snabbt innan hon förvann ut från rummet.
''Justin du måste få veta en grej,om inte Nea redan sagt det?'' sa jag.


justin:

vad var det alla visste,som inte jag vet.
''Snälla berätta,Nea vill inte säga vad!'' sa jag och jasmine tittade ledsamt på mig.
''du vet ju hur hon har det hemma?'' frågade hon.
''Ja'' sa jag och hon tog ett djupt andetag.
''innan tanja fick reda på hur Nea's mamma behandlade henne så var Tanja och Nea jättebra kompisar men när Nea tog sig mod för att berätta vad som hände när ingen annan var med henne så började tanja skratta åt henne,och hon typ börjdae mobba henne,och nu är det som det är'' sa Jasmine och jag var helt målös.
Jag satt där och bara stirrade i typ 1 minut.
''justin säg nåt'' sa jasmine och jag tittade mot henne.
''jag vet inte vad jag ska säga,det är därför hon beter sig nervöst när jag säger att Tanja kanske ska va med'' konstaterade jag.''jag har alltid trott att dom fortfarande var bästa kompisar och att Nea skulle bli glad om Tanja var med''
''Ja men nu vet du hur det ligger till,och en sak vet jag'' sa Jasmine och gjorde en orolig min.
''Vad?'' frågade jag oroligt.
''Nea kommer bli as arg på mig för att jag berättat'' sa hon och jag log lite.
''Jag är bara glad att du berättade'' sa jag och kramade henne,och det pirrade till i magen.Tumblr_loh55qdmaa1qccfiho1_1280_large

____________________________________________________________________

Det pirrar i Neas mage och det pirrar i Justins,men med olika personer....?
Jag hoppas ni gillar det!
Ni kan väl ta och kommentera,1 ynkla liten kommentar kan göra en hel dag! och det är kommentarer som får oss att skriva!

skrivet utav Emma.





Kommentarer
Postat av: bella

Super!!!!

2011-12-25 @ 13:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0