-I wanna be with you..- Kapitel 2!


Nästa morgon vaknar jag av att jag hör att mamma tappar sin talrik. Min dörr slängs upp och in kommer mamma. "Nea! Du får inte göra så! TAPPA INTE SAKER,jag har sagt åt dig,snorunge!" Det sista mumlar hon. Hon går ut ur rummet och jag ställer mig upp. Jag skulle bli gladare om jag bodde på barnhem istället för den här skiten,men då skulle jag inte kunna träffa Jasmine och Justin. Jag tar på mig ett par jeans och en blus,sminkar mig och ringer Jasmine. "Hej det är Jasmine!" "Hey babe!" "Haha,hej! Vad vill du då Nea?" "Jag skulle bara kolla om vi kan hitta på något,med justin?" "Om vi kan? Nea vi kan alltid!" Jag skrattar. "Haha,men jag ringer Justin då! Vi ses hemma hos Justin om 20 min?" "Ja 20 min går bra! Puss." "Puss." Vi lägger på. Jag letar upp Justin på mina kontakter. Efter en stund så hittar jag han. Jag trycker på "skicka sms".

Tja Biebz! Jag och Jasmine undrar om vi kan ses idag? Hemma hos dig,Puss o Kram!

Efter några min så får jag svar.

Tja Nea! Tack att du väckte mig ;) Men visst,hemma hos mig går det väl,kom om 10 min! Kram.

10 min och vad ska jag göra på 10 min? Mamma har tagit min dator för hon vill ha den.
Efter 10 min så går jag till Justins hus. Efter en stund öppnar Pattie. "Hej Nea! Justin är där uppe!" Säger hon och kramar mig. Jag går upp och knackar på hans dörr. "Kom in!" Jag öppnar dörren och går in. "Hej Nea!" Justin kramar mig. "Hej! Har inte Jasmine kommit?" Frågar jag. "Nej det ser inte ut som det!" Jag skrattar. "Ehm,Nea?" Säger Justin efter ett tag. "Ja?" "Tanja kommer idag..Mamma känner hennes mamma." Han ser oroligt på mig. "Jaha,vad kul!" Jag ler ett snett lèende. "Jag vet att du nte gllar henne,men hon måste vara med.." Jag nickar. Justins dörr går upp. Och in kommer Jasmine. "Hej Jasmine!" Säger jag och kramar henne. Efter en stund kommer Tanja. "Hej Justin! Hah,är du här Nea? Jag visste inte att du hade några vänner!" Säger hon och sätter sig bredvid Justin. Jag sväljer. "Ehm,vad ska vi göra?" Säger Jasmine. "Vi kan ha talangjakt bara vi." Frågar Tanja och kollar på mig med en blick som betyder "hah,jag kommer vinna stort." "Okej!" Efter vi har gjort en liten scen på Justins säng säger jag: "Jag och Jasmine kan börja!" Vi kliver upp i sängen. Jag tar min mobil och sätter på musiken till Watch me.

"W.O.W!" Säger Justin när vi sjungt klart. "Fan va bra ni är!" Tanja kollar på mig med en arg blick. "Hah,bra? Dom sjunger ju falskt!" Säger Tanja. Nu har jag fått nog! "Tanja lägg av nu,du kommer hit för att reta mig,eller hur?! Nu lägger du av! Okej?!" Skriker jag. "Nämen oj då! Du kanske håller på så här fö din mamma hatar dig,eller?" Jag känner gråten i halsen. "Ska hon gråta nu?!" Säger Tanja och gör en ledsen min. Jag springer ut.

Opps va kommer hända tro?!?!?!?!?! Kommentera! Det här kapitlet har Ellen skrivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0