-I wanna be with you..- Kapitel 1!


Hej,jag heter Nea och lever med en mamma som dricker och en pappa som är borta hela tiden. Jag hatar mitt liv. I bland får jag tankar av att ta självmord men min bästa vän Jasmine har hjälpt mig att släppa dom tankarna. Jag är inte som alla andra. Jag har orange hår och älskar färglada kläder. Min mamma vill inte ha mig,hon hatar mig,hatar. Så hon har bestämt att varje dag så går jag till mitt jobb,jag jobbar på en modevisning. Jag syr kläder sitt kändisar. "Hallå Nea? Ska vi åka eller?" Jag kollar på Jasmine. Vi hade bestämt att träffa Justin vid Starbuck. "Ja,vi kan åka." Vi går ut till bilen och kör till Starbuck.

Jasmine svänger in på parkeringen. "Äntligen är ni här!" Säger Justin när vi går in genom dörren. "Haha,skyll inte på mig! Det var Nea som satt i sina drömmar!" Säger Jasmine och sätter sig vid ett bord. "Amen,lägg av!" Flinar jag och slår henne på axeln. "Så tjejer...Vad vill ni göra idag?" Frågar Justin och kollar på oss. "Jag måste så klart till mitt jobb.." Säger jag och suckar. "Du och ditt jobb! Varför ska du ens jobba?" Frågar Justin. Jag svarar inte på frågan. Han vet varför jag måste jobba. För min mamma hatar mig,pappa bryr sig inte om jag dör eller blir mördad! "Justin du vet varför,okej?" Säger jag och reser mig upp.

Justin hade följt med mig och Jasmine hem. Till Jasmine såklart. "Så,hur går det med att bli känd då?" Frågar jag och kollar på Justin. "Det går väll." Svarar han.

Nu var jag på jobbet,alla sprang runt och stressade. En kändis skulle komma,åh hjälp! Hallå kan inte alla lugna sig?! "Nea du ska mäta Harry!" Skriker Katrina,min "hjälp" reda. "Okej..!" Säger jag. Dörren till mitt kontor uppnas och in kommer en kille. "Är det du som är Nea?" Säger han och kollar på mig. "Ehm,ja. Är du Harry?" Frågar jag. Vi skakar hand. "Japp,ehm går det bra om typ min kompis kan komma in?" Frågar han. Jag nickar och in kommer ingen mindre än Tanja. "Åh,hej Nea. Jobbar du här?" Flinar hon. Hah,vad ser det ut som kvinna?! "Ja,det är nog därför jag är här." Svarar jag. Harry skratar.

När jag kliver in i mitt hus så luktar det rök. Mamma går fram till mig. "Och va fan har du varit?!" Säger hon och slår till mig på kinden. "På jobbet.." Svarar jag och tar av mig min jacka. "Hah,jobbet! Och när började du jobba snorunge?" Frågar hon. Jag svarar inte bara går upp till mitt rum. Jag tar av mig min tröja och byxor lägger mig ner i sängen och tänker på Justin. Jag har liksom fått känslor för honom. Efter en stund somnar jag.

Kapitel 1 kom visst i kväll/natt! Kommentera så blir vi glada! Det här kapitlett har jag (Ellen) skrivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0